Våren närmar sig och snart börjar hobbyn med spel och båtar ta fart på riktigt. De vanligaste destinationerna för slangar är kylarvattensystem i alla typer av fordon. Jag ska titta närmare på ett par slangtyper och beskriva vargens hål som jag ofta stöter på.
En av våra tidigaste leverantörer är Hel Performance i England. Genom dem har vi specialiserat oss på tillverkning av stålflätade bromsslangar. Kolla in vår story.
Slangar som böjer somrar och vintrar och är lämpliga för kemikalier och bränslen. Dieseln och bränslet vi använder går genom denna slang snarare än att hamna i tanken på våra bilar. Denna slang används för att lossa fartyg och tankfartyg. Lär känna denna toppslang bättre på slangmästarens blogg.
Vi gjorde en enkel guide till avluftning av bromsslangar. Jag hoppas att du kan hitta några tips om det.
I slang- och kopplingsvärlden är det kopplingarna och framför allt gängorna som orsakar så mycket huvudvärk. När slangen väl är listad är den största utmaningen tråden. Externt är trådarna väldigt lika. Enligt min mening är ingen gänga bättre än den andra, och kvalitetsskillnaderna visar sig mer i gängans tätningsytor.
Silikon används på många ställen. Så det är ingen överraskning att det också tillverkas slangar av det. Dess tekniska egenskaper är verkligen hårda. Det är värt att lära känna dem mer i detalj.
Betydande besparingar kan göras med förnuftigt slangunderhåll. En visuell inspektion räcker inte. Besparingar skapas när delar kan återvinnas och det inte uppstår några oväntade produktionsavbrott.
Slangar och kopplingar går starkt. Ibland är det bra att sluta, och det är det bästa sättet att göra det med våra bromsslangar. Ett utmärkt exempel på detta är vårt samarbete med Miami Vice Racing. Kolla in ämnet på bloggen eller på mässcentret under påsk.
Den gamla är bättre, kontakten i världen är också giltig! En kontakt som uppfanns i slutet av 1800-talet kan inte vara dålig. I presentationen av kontaktserien, Storz kontakt, som är mycket vanligt förekommande i europeisk brandutrustning. Förutom här i Finland. Vi har en egen brandsläckare i bruk.
Inget varar för evigt, inte ens slangar. Jag får ofta frågan vad den typiska livslängden för en slang är. Frågan är verkligen mycket mångfacetterad, och det finns inget enda rätt svar. Slangens funktion är att vara ett flexibelt element mellan anordningarna och behållarna. De bör vara en del av normalt utrustningsunderhåll.