Olje- och bränsleslangar Olje- och bränsleslangar är viktiga industrislangar med många användningsområden. De transporterar olja och bränsle säkert och effektivt från en plats till en annan. Olje- och bränsleslangar är gjorda av olika material,...

Olje- och bränsleslangar

Olje- och bränsleslangar är viktiga industrislangar med många användningsområden. De transporterar olja och bränsle säkert och effektivt från en plats till en annan.  Olje- och bränsleslangar är tillverkade av olika material, till exempel gummimaterial förstärkta med textilförstärkning eller stålspiral. Dessa slangar är hållbara men ändå flexibla. Beroende på de mer detaljerade egenskaperna hos slangarna är de lämpliga för olika bensiner, dieslar och oljor. De har ett brett driftstemperaturområde, god aromatisk beständighet och slitage- och ozonbeständighet.  När du väljer en olje- eller bränsleslang är det viktigt att ta hänsyn till den avsedda användningen och miljön, inklusive den erforderliga elektriska ledningsförmågan och motståndet mot aromatiska innehåll, samt tryckmotståndet och motståndet mot olika temperaturer som krävs av slangen. Om valet av rätt slang får dig att tänka till kan vi hjälpa dig!

28,55 35,83  - 145,00 181,98  moms 0%moms 25,5%

Vår oljesug och tryckslang är mycket flexibel och lätt. Dess korrugerade yta gör den bekväm att använda och dess speciella design möjliggör en böjradie på 1x innerdiametern. Slangen är elektriskt ledande och uppfyller industristandarder, vilket gör den till ett utmärkt val för slangupprullare och portar. Ansökningar Industriell rengöring, olje- och bensinöverföring, slangupprullare, portar. industrier Hamn- och industrianläggningar Fördelar Slangens speciella konstruktion gör den mycket flexibel och bekväm att använda. Den är också lätt, så den är lätt att hantera och bogsera. Risker Felaktig användning eller vårdslös hantering av slangen kan skada den. Därför är det viktigt att följa bruks- och underhållsanvisningarna. Kemisk resistans Slangen tål olja och bensin med ett aromatinnehåll på upp till 50%. Driftstemperaturer -30°C till +100°C Drifttrycksklasser