Asennusohjeet HEL Performance -jarruletkujen asentamiseen
Koska olet päättänyt vaihtaa jarruletkusi HEL Performance teräspunosletkuihin ja saadaksesi niistä kaiken hyödyn, Käytä muutama minuutti ja lue asennusohjeet.
Ota yhteyttä, jos tarvitset lisätietoja tai neuvoja.
Miksi HEL Performance -jarruletkut ovat parempia?
Valmistamme letkumme käyttäen ruostumattomasta teräksestä valmistettuja liittimiä, jotka on puristettu suoraan teflon/teräspunosvalmistetulle letkulle. Tämä eliminoi sen “pehmeän” tunteen, joka liittyy kumiin jarruletkuissa äärimmäisissä jarrutustilanteissa. Ruostumattoman teräksen ulkopinta tarjoaa erinomaisen vastustuskyvyn korroosiota ja hankausta vastaan. Puristetut liittimet antavat virtaviivaisen viimeistelyn ja todella turvallisen ratkaisun.
Ennen kuin aloitat asennuksen, tarkista, että olet perehtynyt siihen, kuinka uusi jarruletku korvaa pyöräsi olemassa olevat letkut. Kiinnitä erityistä huomiota banjojen ja kulmaliittimien suuntaan. Banjoja ja kulmia voidaan suunnata jälkeenpäin valmistajan ohjeen mukaan.
Aloitetaan:
Irroita olemassa olevat jarruletkut pyörästä varovasti. Aloita poistamalla kaikki vanhat aluslevyt ja tyhjennä sitten jarruneste järjestelmästä. Varo erityisesti jarrunesteen joutumista maalipinnoille, koska se on todella tehokas liuotin. Tämän jälkeen varmista jarrusatulan ja kahvan tiivistepinnat ovat puhtaat ja hyvässä kunnossa. Banjoliittimessä olevat tiivisteprikat tulee vaihtaa aina uusiin, kun liitin on avattu..
Valmistelu:
Tietenkin tarvitset puhdasta, uutta jarrunestettä. Tarkista nesteen sopivuus järjestelmääsi, sillä jarrunesteitä on erilaisia. Tarvitset myös muoviletkun, joka sopii tiukasti ilmausnippaan, ja lasisäiliön, jotta näet ilman ja vanhan nesteen poistuvan järjestelmästä. Jarruletkumme kestää kaikkia markkinoilla olevia jarrunesteitä.
Peitä myös pääsylinterin ja ilmausnippojen ympärillä olevat alueet suojataksesi vahingossa tapahtuvilta roiskeilta ja varmista, että ympäröivät alueet ovat puhtaat, jotta järjestelmään ei pääse likaa. Kiinnitä muoviletku yhteen ilmausnippaan ja avaa sitä hieman, jotta saat suurimman osan vanhasta nesteestä pois ennen olemassa olevien letkujen irroittamista. Kun ilmausnippa on auki, varmista, että jarrusäiliössä on runsaasti nestettä, ja aseta sitten korkki takaisin päälle, jotta nestettä ei roisku, kun alat ilmata.
Pohjustus
Jos sinulla on kaksoislevyjarrujärjestelmä, ilmaa yksi jarrusatula kerrallaan ja ilmaa ensin pääsylinteristä kauimpana oleva jarrusatula.
Kiinnitä letku ilmausnippaan ja aseta toinen pää puhtaaseen lasipurkkiin. Kaada puhdasta jarrunestettä purkkiin niin, että letkun pää jää nesteen alle – näin et vedä ilmaa takaisin järjestelmään. Avaa sitten ilmausnippa ja purista ja vapauta jarruvipua hitaasti, jotta pääsylinterille jää riittävästi aikaa imeä tuoretta nestettä säiliöstä. Pidä pääsylinterin säiliön neste tasoa silmällä ja varmista, että se ei putoa minimi merkin alapuolelle, jotta ilmaa ei imeydy järjestelmään. Täytettäessä nestettä saattaa vetää takaisin järjestelmään astiasta. Varmista vain, että letku on aina upotettu nesteeseen, jotta et vedä ilmaa järjestelmään tästä päästä. Järjestelmän täyttäminen ei saa vaatia liikaa voimaa – kun se on täynnä, kiristä ilmausnippa.
Ilmaus
Jarruletkun ilmaus yksin onnistuus, mutta on helpompaa kun on apumies painamassa kahvaa tai poljinta. Avaa ilmausnippa hitaasti, noin puoli kierrosta, samalla kun puristat jarruvipua sisään (tai painat poljinta). Kun pidät vipua tai poljinta painettuna, sinun pitäisi nähdä ilmakuplia tai nestettä pääsevän lasipurkkiin. Nesteen tai ilman vapautuminen kestää vain muutaman sekunnin. Sulje sitten nippa ennen kuin vapautat jarruvivun/polkimen. Tarkista nyt nesteen taso säiliössä ja lisää tarvittaessa. Toista tämä toimenpide, kunnes kuplia ei enää näy ja ulos tuleva neste on kirkasta, varmistaen samalla, että pääsylinteri pysyy täytettynä. Jos sinulla on kaksoisjarrujärjestelmä, toista prosessi toisella jarrusatulalla.
Lopputarkastukset
Sinulla pitäisi nyt olla jarrujärjestelmä, joka tuntuu hyvältä. Vivun pitäisi “liikkua” hieman ja sitten kohdata luja vastus, mutta jos jatkaessasi painetta vastus tai sienimäisyys laskee hitaasti, järjestelmässä on todennäköisesti vielä ilmaa. Yritä ilmata järjestelmä uudelleen ja tarkista, että kaikki osat on kiristetty oikeaan momenttiin. Tarkista myös, että missään letkussa tai järjestelmässä ei ole nestevuotoja.
HUOM – älä aja pyörälläsi, ennen kuin olet varma, että olet ilmannu jarrut oikein. Tarkista, että kaikki liittimet on kiinnitetty kunnolla jokaiseen letkuun. Tarkista, että ei ole vuotoja. Tarkista, että letkut on asennettu ilman taitoksia tai kiertymiä. Varmista, että täysjousituksen liike ja ohjauslukko eivät vaikuta letkuihin millään tavalla. Kiristä sitten banjopultti oikeaan momenttiin.
Vähintään 20 Nm (14 lbf⋅ft)
Enintään – 33 Nm (24 lbf⋅ft)
Jos olet epävarma, pyydä paikallista jälleenmyyjää tyhjentämään järjestelmä puolestasi.
Kirjoittaja
Toni Mielikäinen
Toimitusjohtaja
Mittaletku
+358 400 292 874
[email protected]
Linkedin
Toni on ehkä Suomen kokenein letkumestari, jonka käsien kautta on kulkeneet sadat ratkaisut kaikille kotimaisille teollisuudenaloille. Yli 20 vuoden kokemus letku- ja liitinasioista näkyy osaamisena, josta hyötyvät niin isot tuotantolaitokset kuin pienet panimot.
Näitä tuotteita käytimme
Värilliset teräspunos jarruletkut ovat erittäin tyylikkäitä ja kestäviä jarruletkuja, jotka on valmistettu korkealaatuisesta ruostumattomasta teräslangasta ja päällystetty kestävällä värilliset pinnoitteella. Nämä jarruletkut ovat saatavilla eri väreissä, kuten punainen, sininen, vihreä, keltainen ja musta, mikä antaa kuljettajille mahdollisuuden räätälöidä ajoneuvonsa ulkonäköä ja lisätä sen visuaalista houkuttelevuutta. Värilliset teräspunos jarruletkut ovat erittäin kestäviä ja suunniteltu kestämään korkeita lämpötiloja ja voimakkaita iskuja. Tämä tekee niistä ihanteellisen valinnan kaikille, jotka haluavat parantaa ajoneuvonsa jarrujärjestelmän suorituskykyä ja luotettavuutta. Nämä jarruletkut on helppo letkuttaa laitteeseen kuin laitteeseen ja niihin pystyy tekemään jyrkkiä mutkia. Teräspunos jaruletkuilla poistetaan kumiletkuille tyypillinen pallomainen jarrutuntuma. Mikä mahdollistaa tarkemmat jarrutukset ja kierrosajat tykkää. Värilliset teräspunos jarruletkut ovat helppoja asentaa ja ne ovat yhteensopivia useimpien ajoneuvojen kanssa. Ne ovat saatavilla eri pituuksina ja kokoisina, joten ne sopivat erilaisiin ajoneuvoihin ja jarrujärjestelmiin. Nämä jarruletkut ovat myös erittäin helppoja puhdistaa ja ylläpitää, joten ne pitävät ajoneuvon jarrujärjestelmän turvallisena ja luotettavana pitkään. Kaiken kaikkiaan värilliset teräspunos jarruletkut ovat tyylikkäitä ja käytännöllisiä lisäyksiä ajoneuvoihin, jotka antavat kuljettajille mahdollisuuden räätälöidä ajoneuvonsa ulkonäköä ja parantaa sen jarrujärjestelmän suorituskykyä. Meiltä kaikki tilatut jarruletkut tehdään aina saman päivän aikana. Nopeammin saat ainoastaan tulemalla käymään ihanassa porvoossa vanhojen letkujen kanssa, jotka uusitaan aina odottaessa. Ota yhteyttä chatissä.
Ruostumaton banjoliitin on yleisin liitin teräspunos jarruletkuissa. Banjoliitin toimii yhdistävänä osana jarruletkun ja jarrusylinterin välillä, ja sen ansiosta jarrujärjestelmästä tulee entistäkin tehokkaampi ja luotettavampi. Banjoliitin on valmistettu ruostumattomasta teräksestä, mikä takaa sen kestävyyden ja korroosionkestävyyden. Se kestää hyvin korkeita paineita ja lämpötiloja, mikä tekee siitä erittäin turvallisen ja luotettavan valinnan jarrujärjestelmän osaksi. Banjoliitin on suunniteltu erityisesti teräspunos jarruletkuille, ja sen avulla jarruletku kiinnittyy tiukasti jarrusylinteriin. Banjoliitin liitetään aina puristamalla teräspunos jarruletkuun. Näin äärimmäisen kestävä ja turvallinen liitos. Ruostumaton banjoliitin on erinomainen valinta kaikille autoilijoille, jotka haluavat parantaa jarrujärjestelmänsä suorituskykyä ja turvallisuutta. Se on kestävä, luotettava ja helppo asentaa, ja sen avulla jarrujärjestelmästä tulee entistäkin tehokkaampi ja turvallisempi.
Etsitkö värillistä banjoliitintä, joka on paitsi kestävä ja luotettava, myös tyylikäs? Meillä on ratkaisu sinulle! Ruostumattomasta teräksestä valmistettu banjoliitin on saatavana useissa eri väreissä, joten voit valita juuri sinun ajoneuvosi tyyliin sopivan vaihtoehdon. Banjoliitin on suunniteltu kestämään korkeita paineita ja lämpötiloja, joten voit olla varma, että se toimii luotettavasti pitkään. Banjoliittimen erikoisuus on sen muotoilu, joka mahdollistaa sen asentamisen monimutkaisiin jarrujärjestelmiin. Se on ihanteellinen valinta niille, jotka haluavat varmistaa jarrujärjestelmänsä turvallisuuden ja tehokkuuden. Banjoliitin on helppo asentaa ja sen ruostumattomasta teräksestä valmistettu rakenne takaa sen, että se kestää pitkään. Voit siis olla huoletta ja nauttia ajamisesta tietäen, että ajoneuvosi jarrujärjestelmä on turvallinen ja luotettava. Valitse värillinen banjoliitin, jotta voit tuoda persoonallisuutta ja tyyliä ajoneuvosi jarrujärjestelmään. Tämä laadukas ja kestävä banjoliitin on saatavana useissa eri väreissä ja se tarjoaa turvallisuutta, tehokkuutta ja tyylikkyyttä yhdessä paketissa. Tilaa omasi tänään ja nauti ajamisesta huoletta! Chattimme palvelee kaikissa jarruliitin asioissa.
Ruostumattomasta teräspunosletkuun puristettavasta ulkokierre jarruliittimestä ei löydy parempaa ratkaisua jarrujärjestelmän liitännöille. Tämä erinomainen liitin on suunniteltu erityisesti jarrujärjestelmiin, joissa tarvitaan kestävää ja luotettavaa liitosta. Tämän jarruliittimen puristettava ulkokierre ja dual tiivistys pinta takaa, että se sopii täydellisesti teräspunosletkuun, ja sen ruostumattomasta teräksestä valmistettu rakenne varmistaa sen pitkäikäisyyden. Sen lisäksi se on helppo asentaa ja puristaa holkilla tiukasti letkun päähän, mikä tekee siitä turvallisen ja luotettavan vaihtoehdon jarrujärjestelmäsi liitoksille. Jos haluat turvallisen ja luotettavan liitoksen jarrujärjestelmässäsi, tämä ruostumattomasta teräspunosletkuun puristettava ulkokierre jarruliitin on täydellinen valinta. Tilaa nyt uudet jarruletkut ja varmista, että ajoneuvosi jarrut toimivat tehokkaasti ja turvallisesti.